A legjobb édesburgonya fajták különböző főzési módokhoz

Az édesburgonya nagyszerű tápanyagforrás, többek között A-, C- és E-vitamin, valamint olyan ásványi anyagok, mint a kálium, magnézium, foszfor, réz és vas.
A legjobb édesburgonya fajták különböző főzési módokhoz

Antioxidánsokban és rostokban is gazdag, ami egészséges kiegészítője bármely étrendnek. Bármely étel ízletes kiegészítői, és alacsony a kalória- és zsírtartalmuk.

Az édesburgonyának több fajtája létezik, és színük és textúrájuk is különbözik. Egyesek viaszosak, mások pedig sűrűbbek. Egyesek keményebbek, mint mások, de mindegyiknek édes íze van, amely a főzés során felerősödik.

Néhány édesburgonya a viaszos és a száraz típusok keveréke, így sós ételekben és desszertekben egyaránt élvezheti. A viaszos édesburgonya ideális a pürésített vagy sült burgonya receptekhez, míg a száraz édesburgonya tökéletes a sült krumpli elkészítéséhez.

Az ékszeres édesburgonya világos narancssárga színű, és szilárdabb, krémesebb állagú, mint a piros vagy narancssárga édesburgonya. Sok nedvességet tartanak, ezért jól használhatóak főzéshez vagy sütéshez. Jól használhatóak rakott ételekhez, püréhez vagy édesburgonyás pitetöltelékhez is.

A gránátszínű édesburgonya sötétebb színű, mint az ékköves, de nedvesebb és intenzívebb narancssárga húsa van, mint a piros vagy narancssárga édesburgonyának. Legjobban sült vagy főtt darabokra és pürékre illik, de rakott ételekhez és pitékhez is adható.

A boniato az édesburgonya kevésbé édes fajtája, amelynek héja barna, húsa világosbarna. A latin országokban az étrend fontos részét képezi, és sokféle sós étel készíthető belőle. Különösen finom sülve vagy főzve, olívaolajjal és kevés sóval, illetve pürében.

A lila édesburgonya az ázsiai szakácsok kedvence. Sötétvörös vagy lila színű a héjuk, a húsuk pedig élénk, élénk narancs-narancsszínű. A hús színe a magas antocianin-tartalomnak köszönhető. Emellett kiváló fehérje-, A-vitamin- és káliumforrás.

A japán lila édesburgonya, vagy Murasaki imo, egy gyönyörű és egyedi édesburgonya-típus. Ez egy közepes méretű, hosszúkás alakú zöldség, amelynek húsa gazdag, krémes, fehér-sárga színű és nagyon édes. Nagyszerű kiegészítője lehet salátáknak, és kiválóan használható töltve vagy más zöldségekkel együtt főzve.

Számos receptben remekül helyettesítheti a sütőtököt, és desszertekben is finom. Használjon fűszereket, például fahéjat, szerecsendiót vagy szegfűszeget, hogy összetettebbé és kiegyensúlyozottabbá tegye édes ízét.

Az egyik legegészségesebb élelmiszer a bolygón. Jó béta-karotin-, A- és C-vitamin-, rost- és antioxidánsforrás. Ezek az antioxidánsok képesek a szabad gyököket elpusztítani, megvédve a szervezetet a gyulladástól, a ráktól, a szívbetegségektől és a szürkehályogtól.

Kapcsolódó cikkek

A legjobb édesburgonya fajták különböző főzési módokhoz

A legjobb édesburgonya fajták különböző főzési módokhoz

Az édesburgonya nagyszerű tápanyagforrás, többek között A-, C- és E-vitamin, valamint olyan ásványi anyagok, mint a kálium, magnézium, foszfor, réz és vas.

Kisfröccs, nagyfröccs, hosszúlépés, házmester, viceházmester, főbérlő, albérlő, Krúdy-fröccs jelentése

Mai kisokos - Fröccs fajták

Kisfröccs, nagyfröccs, hosszúlépés, házmester, viceházmester, főbérlő, albérlő, Krúdy-fröccs. Vágod ezeket a szavakat?

9 ital, amelyet mindenképpen próbálj ki Brazíliában

9 ital, amelyet mindenképpen próbálj ki Brazíliában

Brazília, napsütés, pálmafák és italok. Nagyon sok olyan brazil italról még csak nem is hallottunk, de ha már ott jársz, semmiképpen se hagyd ki ezeket az italokat.