Marketing ügynökség árak és árazási modellek

Ha azon gondolkodsz, hogy megbízz egy marketing ügynökséget, akkor a döntés meghozatala előtt érdemes tisztában lenned a tartalom és az ár kapcsolatával. Egy digitális marketing ügynökségnél nem egy, hanem legalább két szakember tudását fizeted meg, ami jóval az általad tervezett büdzsé fölé lőhet.
Marketing ügynökség árak és árazási modellek

Így árazz jól!

Azontúl, hogy képbe kerül a SEO, vagy egy PPC specialista, vannak olyan kiadások, amik részben tőled függetlenek, de ahhoz, hogy a marketing ügynökség ki tudjon téged szolgálni, bizony elengedhetetlenek. Például ilyen költség egy iroda fenntartása, a dolgozók továbbképzése, esetleges anyagok finanszírozása (offline média anyagok), és önmagában a profit, amit ki akarnak termelni negyedév végére.

Árazási modellek

A marketing ügynökségek minden egyes cég esetében személyre szabott koncepcióval állnak elő, ugyanis nincs két egyforma cég, nincs olyan módszer, ami elejétől a végéig alkalmazható két cég esetében. Az árazás során törekednek a megtérülésre és arra, hogy a befektetett energia kiegyensúlyozott legyen az eredménnyel. Emellett, hogy a büdzsé fokozatosan növelhető legyen. Ez mindkét fél számára azt jelenti, hogy jól haladnak!

Csomag ezért jó mindenkinek

A csomag mindkét félnek hatékony opció, ugyanis részleteiben tartalmazza a feladatokat, akár bővíthető (upsell) is, és nyomon követhető a folyamat során. Csupán egy hátránya lehet, hogy a sokszoros bővítés növelheti annak az esélyét, hogy átláthatatlanná válik, ami az eredményességet fogja vissza. Ezért fontos már az első pillanattól következetesnek lenni és konkretizálni a célokat.

A menü kinek miért jó?

Összeállíthatod te, mint ügyfél, de akár a szolgáltató is. Előbbi esetében nem feltétlenül tudhatod, hogy szakmai szemmel mire van szüksége valójában a cégednek. Így akár olyan szolgáltatás mellett is dönthetsz, ami elnyeli a pénzt, de nem hozza meg a kívánt számokat. Ezért javasolják legtöbbször, hogy az ügynökség végezzen egy alapos felmérést a cég előéletével kapcsolatban, hogy szakszerű és megoldás koncentrált csomagot állíthasson össze.

Projekt alapon is dolgozhatnak

Vannak olyanok, akik szeretnének együtt dolgozni ügynökségekkel például, ha webfejlesztésről van szó, és projektekben gondolkodnak, ami egy bizonyos időintervallum után lezárul. Ennek a rétegnek a kiszolgálására lett kidolgozva a projekt alapú díjazás. Ez a díjazási modell inkább az ügynökségeknek jelent nagyobb kockázatot, hiszen, ha nem megfelelően mérik fel a projekt feladatait, könnyen elúszhatnak.

Óradíj és jó ár

Amennyiben a cég egy feladat elvégzésére fogadna fel egy ügynökséget - egyszeri analitikai beállítás, extra tanácsadás-, az óradíjas elszámolást javasolják. Könnyen átlátható, viszont érdemes a munka megkezdése előtt egy idő kalkulációt kérni, hisz ebben az esetben az ügynökségnek nem érdeke, hogy minél hamarabb fejezze be a munkát, mivel óradíjban dolgoznak.

Végszó

Míg egy komplexebb szolgáltatásnál az ügyfél nehezebben tud dönteni, addig a szolgáltató az árazás során szembesül kihívásokkal -pozícionálás, piac-, kapacitás felmérés. Megcáfolhatatlan, hogy a kettejük kapcsolatát a közös munka során elért siker eredmények fogják befolyásolni. Amennyiben megbízható csapattal szeretne dolgozni, keresse fel a Selector Online Marketing Ügynökséget!

Kapcsolódó cikkek

Marketing ügynökség árak és árazási modellek

Marketing ügynökség árak és árazási modellek

Ha azon gondolkodsz, hogy megbízz egy marketing ügynökséget, akkor a döntés meghozatala előtt érdemes tisztában lenned a tartalom és az ár kapcsolatával.